המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים: אמיר סידאווי, בן 26

    שלמה ריזל No Comments on המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים: אמיר סידאווי, בן 26

    זהותו הייתה ידועה לכוחות הביטחון כבר מיד לאחר ביצוע הפיגוע והופעל עליו נוהל של סיר לחץ-שכלל שליחת צוותים לבתי בני משפחתו, וככל הנראה הוביל להחלטתו להסגיר את עצמו לידי המשטרה

    צילום: מתוך פרופיל הרשת החברתית
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החשוד בביצוע פיגוע הירי אמש (מוצ"ש) בירושלים שהסגיר את עצמו לידי המשטרה הבוקר (ראשון) הוא אמיר סידאווי, תושב מזרח ירושלים בן 26.

    זהותו הייתה ידועה לכוחות הביטחון כבר מיד לאחר ביצוע הפיגוע והופעל עליו נוהל של סיר לחץ-שכלל שליחת צוותים לבתי בני משפחתו, וככל הנראה הוביל להחלטתו להסגיר את עצמו לידי המשטרה.

    העיתונאי אלחנן גרונר פרסם ב"קול היהודי", כי בשנת 2015 נעצר סידאווי על הריגה בריב חמולות בא-רם, הורשע וישב בכלא ושוחרר לפני כשנתיים בניכוי שליש.

    שלום, נהג המונית שהסיע את המחבל (מבלי שידע) בדרכו להסגיר את עצמו, סיפר בריאיון ל"גלי ישראל: "אספתי את המחבל איפה שנמצאים המגרשים של בית״ר, עצר אותי ברחוב, שאל אם אני פנוי, דיבר עברית טוב ויפה, עלה לרכב. שמתי לב שהוא קצת מפוחד, אני מוריד אותו במשטרה ופתאום אחרי שנסעתי 400 מטר ניידות אחרי. השוטר אומר לי ׳אלוקים אוהב אותך׳, אני מסתובב אחורה ורואה את האקדח עם הכדורים במושב האחורי. הייתי יכול לקבל כדור בראש. קרה לי נס".

    מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח הבוקר את כוחות הביטחון שהביאו ללכידתו של המחבל: "מרגע הדיווח הראשוני על הפיגוע בירושלים פעלו משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי בשילוב זרועות במטרה להביא למעצר המחבל. ברגע שהמחבל הבין כי הנוכחות הגבוה של הכוחות המשולבים של מחוז ירושלים, משמר הגבול, ושירות הביטחון הכללי לא תשאיר לו ברירה הוא הסגיר עצמו למשטרה והועבר מיד לחקירת שב״כ.

    "אני רוצה הבוקר לשאת תפילה להחלמת הפצועים מהפיגוע ומי ייתן ויתגברו על הפציעות במהרה. אני רוצה להודות למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שפיקד על הכוחות בשטח מרגע הפיגוע ועד לכידת המחבל. שיתוף הפעולה הפורה בין כלל כוחות הביטחון הוכיח את עצמו שוב. משטרת ישראל נחושה במלחמתה אל מול הטרור ושיידע כל מחבל כי ידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לכל מחבל. יחד עם זאת חשוב לזכור כי שילוב הזרועות בין המשטרה, שב״כ וצה״ל הביא ללא מעט סיכולים של פיגועי טרור והתארגנויות לפיגועים וזה המקום להודות לכל הכוחות בשטח".



    0 תגובות